Viimeinkin vähän pitempää kävelylenkkiä


Nyt on vähän sadepäivät ottaneet vuorostaan säätä haltuun,mutta sateettomiakin hetkiä on onneksi ollut. Nyt on ollut niin mukavia kelejä lenkkeillä,kun ei ole paahdellut ja eilen tuli testattua jo vähän pidempää 13-14km lenkkiä pitkästäaikaa. Laskeskelin tuossa,että siitä on 4vko5pv,kun viimeksi on tullut tehtyä 14km lenkki. Tässä on nyt tullut nämä viikot käveltyä päivässä edes sen 8-9km,kun ei vaan helteiden takia ole viitsinyt enempää itseensä rasittaa.Ne n.4-5 km kauppareissutkin on pitänyt lisäks kuiteskin hoitaa. Mulle kesät on yhä melkolailla tuskallista ja kamalaa aikaa,kun se vaikuttaa mun olotilaani huonollatavalla niin miksipäs mä olotilaani haluaisin yhtään huonontaa jos voin siihen edes jotenkin lieventävällätavalla vaikuttaa. Tämmöset sopivan lämpöset ja sateenraikkaat päivät pitänee vaan nyt yrittää hyödyntää.

Tulipa lenkin jälkeen tehtyä pieni alakroppapainotteinen kuminauhatreenikin venytyksineen. Mä yritän pysytellä siinä,että kerran viikossa EDES sen tekisin,vaikka nyt olis tarkotus kyllä ottaa toinenkin päivä,jossa yläkroppaakin koittais vähän lisäks kahvakuulan kanssa herätellä,että mitä se mahtaa tuumata. Se vähän pelottaa mua kyllä kieltämättä,kun tiedän mitä siitä voi pahimmillaan seurata. Mutta siis se itse kahvakuulahan on valmiina odotellut jo kauan sängynvieressä nurkassa sitä päivää,kun mä uskallan siihen taas joskus seuraavankerran koskea ja tehdä sillä jotakin.No,olenhan mä muistanut siitä edes välillä pölyjä pyyhkiä.

Mulla tuo ylempikroppa on siis omallatavallaan ollut ongelmallinen viimeiset 10 vuotta ,kun on  kivuliasta vaivaa ollut rintakehänalueella,mutta siitä aiheesta mahdollisesti lisää jossain myöhemmässä vaiheessa. Nyt on menty niska/hartiavaivoilla enimmäkseen ja niissäkin on ollut jo ihan riittämiin. Kaikki nostelu ja kantaminen on ainakin suorastaan myrkkyä niille ja se on jo tullut testattua jo monenmonta kertaa.












Kommentit

Suositut tekstit