Luonto on esillä myös kodin sisustuksessa



Heti alkuun totean,että mä en ole sisustaja ja mulla ei ole oikein sisustajan lahjojakaan.


Olen joskus kuullut ja lukenut,että sisustettu koti on asukkaansa näköinen ja jos tätä mietin omaa kotia ja itseäni ajatellen niin saattaa sinä olla jotakin perää.

Sisustustyylejä on monenmoisia ja mä en oikein itseasiassa edes tiedä,että mitä mun tyylini mahtanee edustaa,mutta ainakin mulla on ihan oma tyylini.

Mä tykkään sellaisista neutraaleista ja maanläheisistä sävyistä. Tiedän,että mustaa väriä en kotiini halua,enkä pelkkää valkoistakaan. Tokihan silti esim.telkkari saa olla musta.
Räikeitä värejä en osaisi kuvitella kotiini ja kuvioista en kelpuuttaisi ainakaan ruutuja,raitoja tai palleroitakaan.
Tykkään,että asunto on valoisampi kuin synkempi,vaikka pimeistä talvi-illoista pidänkin.
Tykkään pitsistä pöytäliinoissa,sekä myös verhoissa jos ne esimerkiksi yhdistää toisiin yksivärisiin verhoihin.
Verhot saa olla yksinään yksiväriset,mutta myös kuviolisetkin käy jos sattuvat silmääni miellyttämään.
Tykkään plyysimatoista,mutta nukkamatotkin on ihan kivoja.
En pidä suuresta tavaramäärästä esillä ja kaikelle on oltava oma paikkansa.
Pidän kaikesta ehjästä ja siististä,sekä siitä,että on tilaa ympärillä.
Millainen sisustaja mä sitten näiden perusteella olen? Täytynee varmaan vähän pienestä mielenkiinosta alkaa tutkailla asiaa.

Musta on kiva joskus kotona vaihdella järjestystä asunnossa jos se on mahdollista tai ostaa jotakin uutta pientä kivaa kotiin,mutta yleensä mä pyrin välttelemään mahdollisuuksien mukaan kaikkea ylimääräistä krääsää nurkissa. Siivoaminenkin on helpompaa,kun ei ole mitään ylimääräistä tavaraa pölyttymässä tiellä ja mä vaan tykkään,että asunnossa on tilaa ympärillä. Toisinaan kuitenkin joskus on vaan sellainen tunne,että jotakin puuttuu.

Meillä on myös tämä kissatalous,joten mitä vähemmän olisi mitään ylimääräistä pölyyntyvää materiaalia niin sen parempi. Meitin kissasta lähtee niin paljon karvaa,että niistä karvoista ei kyllä eroon pääse,vaikka jokapäivä imuroisikin.

Mä en ole saanut tätä asuntoa vieläkään ns.valmiiksi,vaikka tässä on tullut asusteltua jo reilu vuodenverran. Viime syksynä mä sain ostettua vasta uuden sohvankin,kun edellisestä asunnosta sitä kissankynsillä sisutettua vanhaa aaveistuinta en todellakaan halunnut muuttamaan mukana!

Mun olis tarkoitus saada jossainvaiheessa ostettua ainakin uus vaaleamman sävyinen ruokailuryhmä,sänky ja yks vaatekaappi,jossa olis peiliovi,mutta niiden hankkimiseen menee vielä kauan.
Onhan mulla jo toki ollut tiedossa,että millaset mä haluaisin ja mistä,mutta kaikki ajallaan.
Lisäks tämä asunto kaipailis mm.seinähyllyjä ja taulujakin olis tarkoitus hankkia myös,mutta autottomana se on vähän hankalaa,kun haluis paikanpäällä päästä käymään katselemassa.
Hiljaa hyvä tulee ja kaikki aikanaan,sanotaan.

Mä olen tykästynyt huonekaluissa tammen sävyyn ja tällähetkellä keittiön ruokailuryhmää lukuunottamatta kaikki muu onkin tammen sävyä. Kuulostaa varmaan tylsältä,mutta mä itse tykkään.
Se on luonnollinen,lämmin ja jokseenkin rauhallinen sävy,joka valaistuksesta riippuen näyttää omaan silmään hyvätä. Se on vaaleutensa vuoksi valoisakin sävy,muttei kuiteskaan tee niin kolkkoa vaikutelmaa, kuin mitä pelkkä valkoinen tekisi(mun mielestäni).
Isot plussat saa tammen sävy myös siitä,että se on armollinen siinämielessä,ettei siinä näy pöly samallatavalla kuin muissa väreissä!

Mulla on aina ollut vähän sellanen maku,että huonekalujen pitäis olla samaa sävyä ja muutenkin vähän samaa sävyä pitäis muidenkin materiaalien olla tai littyä samaan värimaailmaan,vaikka tokihan saa vähän jotain muutakin erilaisempaa väriä joukkoon eksyä. Räikeistä väreistä en kuiteskaan niinkään välitä.

Mun lempihuone tällähetkellä on olohuone,vaikken mä siellä niin paljoa aikaa vietäkkään,kun telkkariakin tulee katseltua niin harvakseltaan.
Olkkaria on tullut laiteltua enempi ja se on asunnon tilavin huone niin ehkä sen viihtyvyys johtunee ihan vaan siitä.
Tällähetkellä olkkarissa näyttää tältä,mutta suunnitteilla on ollut mm.seinähyllyköt,joku pieni jatke telkkaritasoon ja uudet taulut,jotka ovat yhä toistaiseksi odotelleet,että saisin ne ostettua eräästä nettiputiikista.
Yksi olkkarin seinusta on toistaiseksi tyhjänä,kun siihen saa niin kätevästi pyykkitelineen tyhjääntilaan ja en ole vielä keksinyt,että millä sen tilan voisi täytellä sillai järkevästi.





Tekokukkien tilalle pitäis keksiä vähän jatketta tolle tasolle...




Lyhdystä on tullut vallan hyvä vaasi tekokukkasille


Pagodipuu taistelee hengestään ja vierellä on mun aarteeni kivilouhokselta



Ei varmaan jää huomaamatta,että luonto on jollakintapaa esillä myös kodin sisustuksessa.

Mä en saa oikeita kukkia tai kasveja pidettyä koskaan hengissä,vaikka aina välillä otan jonkun yksilön kokeeksi. Ne raukat vaan tuppaa tulemaan meille ennenaikaiseen saattohoitoon.
Tekokukat onkin vallan hyviä vaihtoehtoja ja melkein yhtä kauniitakin kuin elävät.



Kommentit

Suositut tekstit