Alkukankeutta

Mä olen jo pitkään toivonut,että kävelyn lisäks saisin tai kerkeisin tehtyä vähän muutakin tällä ikääntyvällä kropallani,jonka ongelmaalueet suorastaan hyppii ainakin omille silmille ja joihin pelkkä kävely ei vaan tehoa.

Tietysti ikä,raskaudet,lihomiset,laihduttamiset jne on tehneet tehtävänsä jo eli mihinkään ihmeisiin ei enään tämä kroppa pystykkään,mutta jos edes terveellisyyden vuoksi jaksais vielä yrittää jotakin.

Mä päätin viime viikolla viimein uhmata helteiden takia nuukahtanutta olotilaani ja testasin viimein lenkin jälkeen viimekuussa ostamiani Booty Builder kuminauhoja.Jos mä olisin vielä jäänyt odottelemaan sopivaa olotilaa ja keliä niiden kanssa leikkimiseen niin ne olis melko varmasti vaan unohtunut kaappiin koristeeks syksyyn mennessä. Etsin siis vaan netistä jonkun videon, jossa esiteltiin liikesarjoja ja vedin perässä sillai rauhassa lihasryhmiä herätellen.

Olin positiivisesti mielissäni,että seuraavana päivänä tuntui,että uinuvia lihasryhmiä oli herätelty,vaikka olishan ne saanut pitkänajan jälkeen heräteltyä ilman näitä kuminauhojakin jos olis vaan kyykkinyt riittävästi.

Eilen mä iltalenkin jälkeen sitten päätin ottaa taas pienen treenin ja pakko oli alottaa venyttelytkin. Mä olen jo pidempään kauhistellut sitä,että kuinka jumissakin olen ja jos lihaksia alkaa herätellä niin siinävaiheessa on jo viimestään pakko sitten alkaa venytelläkkin. On se jännä miten sitä ei vaan saa aikaseks jotakin,kun on mukamas aina kaikkea muuta ja kipu tai kiire niistä on se pahin syy tai selitys.

Olinpa taas kerran yllättynyt siitä,että miten nopeasti ne venytykset auttaa,kun niitä vaan tekee. Alkuunsa ei ollut minkään näköistä toivoakaan,että sormenpäät olis ylttänyt varpaisiinkaan ja se kiristely jokapaikassa...Jestas! Kissakin tuli katselemaan sitä touhua ja kehtas vieressä näytellä vielä oikein esimerkkiä,kuinka hienosti se venyttely kissamaisesti sujuu,vaikka olis vatsakkaampikin kissa kyseessä.Täytyyhän sen sujua tämmöseltä vatsakkaammalta ihmiseltäkin sitten niin.
Ajattelin alkuunsa tehdä 1minuutin aina yhtä venytystä ja kappas,kun toisen kierroksen jälkeen yhtäkkiä sormenpäät ylettikin jo varpaisiin.

Jospa nyt olis se alottamisen alkukankeus tän asian suhteen taas ohitettu ja jaksais alkaa säänöllisesti  venyttelemään ja tekeen lihaskuntoharjoituksia sen mitä pystyy. Se jää nähtäväksi.
 



Kommentit

Suositut tekstit