Syyslomaviikon kuulumisia

Syyslomaviikko alkaa olemaan lopuillaan ja viikonlopun jälkeen koittaa työhön paluu. Viikko on vierähtänyt tuttuun tapaansa pääasiassa kotosalla vaan. Päivät ovat kuluneet normirutiinien parissa,kuten päiväsiivouksien,pyykinpesun,ruuanlaiton ja kaupassakäyntien,joiden yhteydessä on tullut saatua vähän liikuntaa ja raitista ulkoilmaakin. Eipä siis mitään ihmeellistä ja perus arjen tylsyydestä poikkeavaa. Joitakin pieniä vaihtelun hetkiä toki viikkoon on mahtunut kuitenkin.

Loman kunniaksi mun leukani roihahti molemmin puolin kutiseville ja kipeille finneille,joita olen yrittänyt saada kotikostein paranemaan. Töissä tulee käytettyä maskia niin ennen sitä olisi hyvä jos edes pahin tulehdus väistyisi siihen mennessä. Hunajakaneliseos onkin ollut nyt kovassa käytössä. Kolmena iltana olen levitellyt seosta puhdistetuille paiseille ja antanut olla koko illan. Iltapesujen jälkeen olen laittanut vielä yön ajaksi vaikuttamaan ja jo ensimmäisenä aamuna ärhäkkä punoitus olikin hellittänyt. On vaan hieman sotkuista jättää vaikuttamaan yön ajaksi,kun saattaa sotkea tyynyliinaa,mutta onneksi se lähtee kuitenkin pesussa pois. Yleensä mun leukaani ilmestyy yksittäinen tai pari finniä vähän väliä viihtymään,mutta nyt roihahti molemmin puolin useampi ja nenän alunenkin sai omansa. Ikävintä on,että isoimmista pahkuroista jää pysyvät arvet,mutta jostain syystä finnit ovat valinneet yleensä ilmaantua samoihin kohtiin kuitenkin,kun tuolla leuan alueella kerta viihtyvätkin.  

 


 

Esittelen tässä välissä vähän uutta neuletakkiani,kun viime postauksessa taisin mainita siitä,että olen etsiskellyt uutta neuletakkia. Vilan neuletakki,jota alunperin olin katsellut jäi hankkimatta,koska kaikki mieluisat värit olivat Zalandolta loppuneet. Bongasin kuitenkin toisenlaisen väljän neuletakin,joka on jo jonkin aikaa ollut käytössä. Pidän siitä,että neuletakki on sopivan pitkä. Tykkään myös,että neuletakissa on taskut ja sävyä hain jonkin sortin roosasta. Eipä tainnut tulla yllätyksenä =D 

 

 

Kotosalla olen viihtynyt kelien viilentyessä legginseissä ja neuleissa. Tykkään toisinaan pitää myös vyötä neuletakin kanssa,kun jotenkin se mukamas näyttää toisinaan ihan kivalta ja tarvittaessa pitää sen myös kasassa. En tiedä onko muita,jotka jäävät helposti kiinni esim.oven kahvoihin vai vetävätkö ne vaan mua puoleensa,mutta mulle käy aina välillä niin,joskus useamminkin  =D Kuvat on varsin huonolaatuisia,kun sisätiloissa on aina vähän tuota valaistus ongelmaa,mutta näillä mennään.

Hiuksista sen verran,että viitsin vaivautua vähän sävyttelemään niitä vasta toissa iltana,kun toinen suoraväri haalistuu ennätysajassa toiseen verrattuna ja hiusprojektini on itseasiassa yhä vaan kysymysmerkkinä,mutta enpä ole asialla jaksanut jostain syystä lomalla vaivata päätäni sen kummemmin,joten oranssia pukkaa,mutta antaapi olla. Huonon hiuspäivän pelastaa yleensä valokuvissa mustavalkokuvat tai jonkin sortin päähine,josta tulikin mieleeni mainita vielä,että leopardihattu kuvassa on uusin tulokas hattuvalikoimaani,jonka hankin viimekuulla. Olen sitä ulkoilutellut vapaa-iltoinani ja tykkään,kun sen reunat saa halutessaan kääneltyä vähän asennosta toiseen ja onhan leopardikuosi yhä vaan itselleni mieluinen.

 

 

Sitten vähän arjen vaihtelua... Viime viikonloppuna poikkesin katsomassa höyryveturia,kun oli mahdollista nähdä Ukko-Pekkaa pitkästä aikaa ihan livenä. Viime kerrasta onkin jo vierähtänyt aikaa,joten nyt täytyi käyttää tilaisuus hyväksi. Olisi ollut mukava lähteä vähän kiskoajelulle tunnelmoimaan,mutta jätin kuitenkin väliin. Kyllä mä vielä joskus aion kyytiinkin hypätä jos vaan sellainen mahdollisuus tulee.

 

 

Viime sunnuntaina käytiin vähän testaamassa,että kuinka uusi frisbeekiekko lentelee. Mun oli tietysti pakko saada pinkki kiekko,joka on vallan hyvä valinta,koska se erottuu hyvin luonnonkeskellä. Mä olen aikas huono kyseisessä lajissa ja onneni on se,että vaikka onnistusin lennättämään kiekon lepikkoon niin koskaan se ei lennä niin kauas,etteikö sitä voisi löytää. Mua vähän huvitti hakea kiekkoani,joka päätti lennellä ihan omille reiteilleen,kun sille oli kasvanut "silmät" ja pakkohan siitä oli kuva räpsästä. Täytyisi vaan useammin käydä viskelemässä,kun frisbeegolfrata on kuitenkin tuossa ihan lähellä ja saattaisi jopa ihan vaan vahingossa heittotekniikkakin samalla kehittyä. Frisbeegolf on oikein mukavaa ja hauskaa ajanvietettä.

 


Alkuviikosta meille muutti parin vuoden jälkeen takaisin pleikkari 4,kun vanhin poikani sai viimein itselleen uudemman pleikkari 5 ja samalla sain takaisin myös lemppari pelini( Uncharted 4) . Olen tykännyt kaikista Uncharted peleistä,mutta onhan uudemmat toki olleet kuvalaadullisesti parempia. Olin tietojen mukaan pelannut peliä viimeksi 5vuotta sitten ja hieman yllätyin,että onko siitä muka jo niin kauan,kun mulla on ollut ohjain kädessä. Ei sillä,ettäkö olisin ollut koskaan mikään himopelaaja,no en sentään,mutta kyllä mä näihin peleihin innostuin ja joskus on tullut toki testattua ajankuluksi muitakin pelejä. Hyvin oli kuitenkin kaikki pelitallennukset tallessa ja parina iltana tuli hieman ajan kuluksi pelailtua. Hieman meinaa konsoli äänekkäästi puhaltaa nykyään,kuin pölynimuri,joten saas nähdä kauanko siitä saa otettua ilon irti,ennekun hajoaa lopullisesti.  Juuri tuossa itseasiassa eilen katselin,että Uncharted pelin tiimoilta on tulossa jossain vaiheessa elokuvakin,joten kävinpä katsastamassa Youtubesta trailerin. Täytyy todeta,että traileri ei ihan ensi näkemältä tehnyt muhun suurta vaikutusta kyllä.

 

 

Tiistaina oli viikon upein keli! Saatiin hieman yöpakkasta ja aamusella auringonpaistetta. Oli kaunista,kun paikoin oli kuuraa,jota auringonpaiste valaisi. Saisi useamminkin olla vielä loppu syksyn aikana yhtä upeita kelejä,mutta nähtäväksi jää mitä luonto tulee tarjoilemaan. Päätin kauppareissulla kävellä maisemareittiä pitkospuiden kautta ja räpsästä samalla myös vähän kännykälläni kuvia. Matkan varrella tuli kuljettua myös hautausmaan kautta ja pysähdyttyä papan haudalla. 

 





 

Näihin maisemiin saa jäädä tämä postaus tällä kertaa ja mä alan suuntaamaan unten maille päin,kun päiväkin näemmä vaihtui jo sunnuntain puolelle. Hyvää yötä. Kiitos,kun poikkesit :) 

            Katja

Kommentit

Suositut tekstit